.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انجام ۶۱ مورد بازرسی در جهت نظارت بر حقوق شهروندی
در راستای نظارت بر حفظ حقوق شهروندی،۶۱ مورد بازرسی از محاکم قضایی، کلانتری‌ها و زندان‌های مازندران انجام شد.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رییس کل دادگستری مازندران در جلسه هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان گفت: در راستای نظارت بر حفظ حقوق شهروندی ۶۱ مورد بازرسی از اول امسال تا پایان آبان ماه از محاکم قضایی و دادسرا‌ها، کلانتری‌ها و زندان‌های مازندرن انجام شد.

 

او افزود: ۳۵ مورد از این بازرسی‌ها از محاکم قضایی و دادسراها، ۱۸ مورد از کلانتری‌ها و ۸ مورد هم از زندان‌های استان بوده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری گفت:در این بازه زمانی ۷۷ مورد درخواست به هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی واصل شده که تعداد ۴۶ مورد از آن طی ۹ جلسه بررسی شده است.

 

رییس کل دادگستری مازندران با تاکید بر لزوم رعایت حقوق شهروندان در دستگاه قضایی، افزود: عملکرد دستگاه قضایی استان باید به گونه‌ای باشد که دستگاه قضایی را نماد و سمبل حفظ حقوق شهروندی در بین سایر دستگاه‌ها بدانند.

 

او گفت: امروزه رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی در دستگاه قضایی بیش از هر زمان دیگری مورد تاکید است و دلیل آن را هم باید در جایگاه ویژه و حساس دستگاه قضایی و انتظارات به حق مردم از قوه قضاییه دانست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری گفت: کادر انتظامی، اداری و قضایی باید با اهتمام ویژه در رعایت کرامت انسانی و حفظ حقوق شهروندی بکوشند و حسن انجام این کار نیز در گرو افزایش نظارت‌های مستمر از محاکم قضایی، ضابطین و زندان‌ها است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده، گفت: مدعیان حقوق بشری غربی اصلی‌ترین ناقضان حقوق بشر و حقوق شهروندی هستند. آمریکا و دیگر کشور‌های هم پیاله با آن‌ها از جمله اسرائیل، انگلیس و فرانسه هرگونه اعتراضی را در کشور خود به شدیدترین شکل ممکن سرکوب کرده، کرامت انسانی را با رفتار تبعیض آمیز و نگاه نژادی زیر سوال برده و با این رفتار تبعیض آمیز تنها آتش خشم و نفرت و جنگ طلبی را شعله ور می‌کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.